בעקבות מדליות הכסף והארד של ענבר לניר ופיטר פלצ'יק ישראל העלתה את מאזנה ל-15 מדליות אולימפית בהיסטוריה. לפי הוועד האולימפי, צפי המדליות של מדינת ישראל 4-5, כולל 15-18 גמרים.
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, הכריז לפני תחילת המשחקים בפריז על הגדלת המענקים למדליסטים במשחקים האולימפיים והפראלימפיים. בתדרוך עיתונאים בוועד האולימפי, הודיע השר כי זכייה במדליית זהב תהיה שווה מיליון שקלים, מדליית כסף תוביל למענק של 700 אלף שקלים ומדליית ארד חצי מיליון שקלים.
"המענקים יהיו פטורים ממס", הבהיר השר זוהר. "אנחנו מייחלים לגאווה במשחקים האלה. זה חשוב מאוד למדינה ישראל בעת הזו". עוד הוסיף כי המשרד תקצב את ההכנות של הוועד בשנתיים האחרונות בסכום של 83 מיליון שקלים.
מדובר בגדילה משמעותית בהשוואה לסכומים מטוקיו, בה מדליסטית הזהב לינוי אשרם קיבלה חצי מיליון ש"ח. אם הייתה זוכה במדליית כסף הייתה מקבל 400 אלף ש"ח, ומדליסטית הארד אבישג סמברג קיבלה 250 אלף ש"ח.
לינוי אשרם ומדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
זה מציב את ישראל במקום הרביעי ברשימת הסכומים, כאשר הראשונה היא הונג קונג (768 אלף דולר לזוכה בזהב, 192 לארד), השנייה היא סינגפור (745 אלף דולר לזוכה בזהב) והשלישית היא אינדונזיה (300 אלף לזוכה בזהב).


