תא"ל עופר וינטר יפשוט את מדי צה"ל ויצטרף לשירות המשטרה זאת לאחר שהביע נכונות לאמץ את בקשתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ולהצטרף למשטרה הכחולה תוך כוונה שיועלה בדרגה היינו מיד עם גיוסו יקבל דרגת ניצב.
מי שיחליט על שיבוצו בתוך המשטרה הוא המפכ"ל הבא של המשטרה שיחליף את רנ"צ יעקב שבתאי ועל פי רצונו של השר יהיה זה ניצב אבשלום פלד, זאת במידה ויעבור את וועדת מינוי בכירים.
על פי הערכות בלבד מסתמן כי התפקיד המיועד עבור וינטר, הוא מפקד מחוז ש"י וזאת בתנאי שניצב עוזי לוי , מפקד המחוז המכהן, יפשוט את מדיו ויפרוש מהשירות. על פי סביבתו של השר וגם בתוך המשטרה יכולים להבין תרחיש שבו תא"ל וינטר יקבל את המושכות על מחוז ש"י נוכח ניסיוני הצבאי וההתמודדות הממושכות באותה גזרה. בכל סיטואציה שבה ניצב לוי, יחליט להישאר במשטרה , האופציה הזאת תרד מהפרק ולוינטר יוצא תפקיד אחר.

