מגיש ערוץ 14 שי גולדשטיין התיישב אמש על ספת המרואיין של רוני קובן ועשה, לפחות בעיני, את טעות חייו. כי הפער בין האינטליגנציה והכריזמה המתפרצת של רוני קובן למול המסכנות וחוסר האונים של גולדשטיין שניצב מול שאלות מאתגרות שלא סיפק להן אף מענה ראוי ואף נפל בפח שלהן כל כך בלטו, שגימדו את גולדשטיין ואת כל יצירתו בכל שנות הקריירה שלו.
זה היה ראיון משעמם, עם בדרן שלא סיפק אף פאנץ' הומוריסטי, ואף מענה של דיבייט ראוי ואינטליגנטי שניתן להשכיל או ללמוד ממנו. אלמלא רוני קובן וההופעה הנדירה שלו כמדי שבוע, כבר מזמן הייתי מזפזפת לערוץ אחר.
גולדשטיין נפל שוב ושוב למלכודת המבריקה של קובן, ואף הודה בסוף הריאיון ברוב תמימותו, יש שיקראו לזה ברוב טיפשותו, שהוא קצת חבר בכת (הביביסטית).
כמו כן במהלך הראיון הוא הפליל וסתר את עצמו שוב ושוב ואת מניעיו כשניסה לצבוע את התקשורת כשמאלנית בימים שהיה שייך לה לטענתו וכך אמר: "שמע, לא לוקחים אותך אנשים ומושיבים אותך בחדר ואומרים לך אתה צריך להיות שמאלני ולדבר שמאל, אנחנו משלמים לך את ה… אבל כל אחד בתקשורת יודע מי משלם לו את המשכורת ויודע מעצמו מה הוא רוצה לשמוע, זה ברור שאתה נמצא במקום שבו האג'נדה היא שמאלנית, אז אתה שם, אה שם".
בום, וכך נפל גולדשטיין בשנייה למלכודת של קובן. גולדשטיין ניסה לומר שהוא נאלץ בעברו ליישר קו עם השמאל כשעבד בערוצי התקשורת השונים, והכל תמורת המשכורת שכיסתה לו מדי חודש את החשבונות השוטפים, כשהוא בעצם מודה שהוא מסוג העיתונאים שמוכנים לומר דברים בניגוד לאמונתם, רק עבור בצע כסף. גולדשטיין ניסה לטנף על השמאל אבל בכך רק הפליל את עצמו כשבעצם טען שהוא מוכן למכור את אמונותיו ודעותיו עבור הבוס שמשלם לו את תלוש המשכורת. אם כך, ניתן להסיק שגם כיום הוא ביביסט שמיישר קו עם האג'נדה של משלמי המשכורת שלו בערוץ 14, ולאו בהכרח כי זו האג'נדה שהוא מאמין ותומך בה.
ואז הגיעו עוד כמה רגעים כל כך מגוחכים שכמעט הוצאתי ממחטה לנגב את דמעות הרחמים, כשגולדשטיין המסכן סיפר על חרמות שעבר והעבודות שלא קיבל בתעשייה, כשעבר לצד השני של המחנה הפוליטי, והפך לתומך נלהב של נתניהו. "איבדתי 90 אחוז מהחברים שלי , חברים טובים של שנים ועשרות שנים ששלחו לי הודעות שזהו, הם לא מעוניינים יותר בקשר איתי".
אבל אז היה חשוב לי להדגיש שהוא ממש לא מתקרבן. אם כל כך חשוב לו לא לצאת המסכן בסיפור, הוא היה יכול בקלות לאזן את הסיפור ולהוסיף כי מצא חברים חדשים בערוץ 14, והכל בסדר וטוב.
קובן וגולדשטיין הם שני קצוות של המפה הפוליטית. הם התחילו להאשים כל צד שהוא מלבה את השנאה והשיסוי, אתם, לא אתם, כאילו היינו אויבים ובעצם השיח עצמו ליבו את השנאה, אלא שאז שלף קובן מהכרטיסייה ציטוט של גולדשטיין מלפני ארבע שנים שאומר: "ביבי הביא את השנאה וביום שביבי יילך השנאה תלך יחד איתו". גולדשטיין נותר חסר מענה והודה שאמר את הדברים בעברו אך מאז התפכח, נו שויין. "הייתי בצד ההוא, לא מתכחש, חשבתי דברים נוראיים אבל עם הזמן חשבתי אחרת".
עוד רגע מגוחך ומלא בהערצה עיוורת למנהיג היה כשגולדשטיין היישיר מבט חצי מושפל למצלמה והתנצל בפני רעייתו של ראש הממשלה שרה נתניהו שנהג בעברו לעלוז בה כשיישר קו עם משלמי השכר שלו מהשמאל. "בתוך תוכי ראיתי שם זוגיות ואהבה ונאלצתי לקחת חלק במשחק המלוכלך הזה של להציג אותה כמישהי שמנהלת אותו וסוחטת אותו ומחזיקה עליו דברים ויש להם חוזה, זה משהו שאני מצטער עליו עד היום. שרה אני מצטער שחשבתי".
ושוב הודה גולדשטיין שהוא נאלץ ליישר קו עם משלמי השכר ולא עם מה שהוא מרגיש ומאמין בו וכי אין לו קווים אדומים של להיות נאמן לעצמו. אז תסביר לי שי גולדשטיין, איך בדיוק נאמין לך עכשיו כשנצפה בך בערוץ 14, אחרי שחשפת ברוב תמימותך את מערכת השיקולים והמניעים שלך?

