הרפתנים בישראל מתמודדים מאז המלחמה עם מציאות קשה במיוחד: חמישה רפתנים נרצחו בעוטף ב–7 באוקטובר, שניים נחטפו לעזה, רפתות הוצתו ונבזזו, וגם בצפון הרפתנים מסכנים את חייהם וממשיכים לעבוד ביישובים הנטושים. בראיון מספר איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב, איך הצליחו לעמוד באתגר למרות הכל ולמנוע מחסור במדפים, מאשים את הממשלה באחריות למחירים הגבוהים בענף, ותוקף את האוצר שממשיך לתמוך בפתיחת השוק לייבוא: "הגיע הזמן שכל התפיסות הכאילו ליברליות של ארגון קהלת יעברו מהעולם. כמו בתחמושת לצה"ל, גם בחלב, גבינות ועגבניות אסור לנו לסמוך על אחרים"
